Rabu, 9 Jun 2010

Sukaneka Kediaman Rose 2010

SUKANEKA KEDIAMAN ROSE (BLOK 28) 2010

Sukaneka Kediaman Rose 2010 telah berlangsung dengan jayanya pada 29/05/2010 , Sabtu bermula dari jam 7.00 pagi dan berakhir pada pukul 4.00 petang. Objektif utama penganjuran Sukaneka adalah untuk memupuk perpaduan dan mengeratkan silaturahim di kalangan penduduk kediaman Rose , Blok 28 disamping mewujudkan aktiviti riadah yang melibatkan semua peringkat umur.

Pihak AJK telah membuat perancangan rapi dan berusaha keras untuk mendapatkan tajaan bagi menjayakan program Sukaneka ini.

Antara Acara-acara yang dipertandingkan adalah seperti berikut:

Acara Individu Kanak-kanak: (Penyertaan adalah untuk kategori umur 5 hingga 6, 7 hingga 9 tahun dan 10 hingga 12 tahun):
• Peraduan mewarna, Tiup belon dan Cari/Rebut Gula-Gula
Acara Individu Wanita Dewasa
• Anyaman Ketupat
• Memasukkan manik menggunakan benang.

Acara Berpasukan :
1. Isi air dalam botol
2 . Lari berganti-ganti bawa belon
3. Lari dalam guni
4. Lari ikat 2 kaki
5. Bawa bola ping pong dalam sudu
6. Baling bola ke dalam bakul
7. Golek tayar
8. Gelung rotan,
9. Timbang bola takraw
10. Timbang bola takraw
11. Baling belon air paling jauh
12. Boling Kelapa
13. Jaringan jarak jauh
14. Jaringan jarak jauh

Acara Kemuncak:
Pertandingan tarik tali terbuka.

Pihak KRT berharap agar program SUKANEKA akan menjadi acara tahunan memandangkan sambutan yang amat menggalakkan dari semua penduduk yang terdiri dari berbilang bangsa dan agama. Pihak KRT ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada penaja-penaja yang bermurah hati menyumbang pelbagai barangan dan kewangan untuk menjayakan program ini dan juga kepada AJK KRT yang bertungkus lumus dan berkerja keras untuk memastikan kejayaan program ini samada secara langsung atau tidak langsung. Sesungguhnya permuafakatan dan usaha tanpa jemu pastinya membawa kejayaan.
Video Sukaneka 2010

Tiada ulasan:

Catat Ulasan