Selasa, 15 November 2011

Majlis Perkahwinan Ahmad Shahir & Aisyah

Pada tanggal 12hb Nov 2011 En. Yuanus dan Puan Norliya menerima seorang lagi menantu lelaki selepas anak perempuan mereka yang kedua Aisyah melangsungkan perkahwinan dengan Lt. (L) Ahmad Shahir.


Majlis bermula dengan akad nikah pada 11hb Nov 2011 (Jumaat) yang berlangsung dimasjid kampong Bt. 8, Tanjung Tualang Perak, selepas selesai solat maghrib. Selepas selesai akad nikah dan selepas solat isyak jamuan makan malam disediakan untuk para tetamu dengan menu kampong yang menyelerakan.

Keesokan harinya 12hb November 2011 (Sabtu) berlangsung majlis kenduri dan majlis persandingan kedua mempelai, para tetamu mula menghadiri majlis seawal jam 12.00 tengahari dengan majlis didahulukan dengan majlis bacaan doa selamat.


Selepas solat zohor rombangan pengantin lelaki mulai tiba dirumah pengantin perempuan dengan diiringi oleh 20 para pegawai daripada TLDM Lumut, istiadat menggarak pengantin lelaki LT. (L) Ahmad Shahir bermula sehingga keperkarangan rumah pengantin perempuan. Pengantin lelaki disatu bersama pengantin perempuan dan terus menuju kepentas persandingan utama. Upacara dimulakan dengan menepung tawar kedua-dua mempelai yang didahului oleh para pegawai TLDM kemudian diikut oleh kedua-dua ibubapa pengantin lelaki dan perempuan.

Selepas selesai majlis persandingan kedua-dua mempelai dibawa ketempat makan beradap, sebelum makan beradap dimulakan, sekali lagi para pegawai TLDM membuat kawalan kehormatan untuk dua-dua mempelai memotong kek perkahwinan.

Majlis Perkahwinan dan persandingan kedua-dua mempelai tamat pada jam 3.00 petang hari yang sama.

Majlis perkahwinan sebelah pihak lelaki akan diadakan pada 20hb November 2011 (Hari Ahad)

Gambar-gambar Majlis Perkahwinan Ahmad Shahir & Aisyah

Sila klik di sini untuk Album 1

Sila klik di sini untuk Album 2

Sila klik di sini untuk Album3

Sila klik di sini untuk Album 4

Video Majlis Perkahwinan Ahmad Shahir & Aisyah



Tiada ulasan:

Catat Ulasan