Sabtu, 12 Mac 2011

Majlis Perkahwinan Helmi dan Hazwani

Pada tanggal 12hb March 2011 (Sabtu) adalah hari bersejarah buat Mohd Helmi dan Hazwani, kerana tarikh keramat ini telah menyatukan mereka menjadi suami/isteri yang sah di sisi islam.

Majlis bermula dengan akad nikah yang telah diadakan pada 11hb March 2011(Jumaat) dimasjid Bandar Tasik Puteri selepas solat Asar. Naib Kadi daerah kuang telah menikahkan mereka dengan hanya satu lafaz sahaja daripada Helmi majlis akad nikah dapat disempurnakan...alhamdulillah. Majlis

Perkahwinan/persandingan kedua-dua mempelai diadakan dirumah Puan Hasnah Othman di No 33, jalan hijau 3/2, GVP, BTP, Rawang Selangor pada 12hb Macrh 2011 (Sabtu). Ruang-ruang makan mula dipenuhi oleh para jemputan mulai seawal jam 11.45 pagi, dijangka jemputan yang menghadiri majlis perkahwinan anak perempuan puan hasnah melebihi daripada 1000 orang.

Acara dimulai dengan majlis Khatam Quran oleh pengantin perempuan mulai jam 9.30pagi hingga jam 11.00pagi. Pihak pengantin lelaki sampai kerumah pengantin perempuan tetap jam 12.30 tengahari acara persandingan dimulakan dengan keluarga kedua-dua belah pihak merenjis dan menepung tawar kedua-dua mempelai sungguh meriah acara ini. Selepas upacara persandingan kedua-dua mempelai menuju ketempat makan beradap yang telah disediakan oleh sebelah pihak pengantin perempuan.

Tepat jam 2.00petang kedua-dua mempelai meneruskan acara memotong kek yang disaksikan oleh para tetamu yang datang kemajlis ini. Yang lebih menceriakan lagi majlis ini kedua-dua mempelai telah berganding suara berkaraoke dengan membawa 2 buah lagu pilihan mereka. Majlis perkahwinan menutup tirai tepat jam 4.00 petang, kami mengucapkan selamat pengantin baru kepada mohd helmi dan hazwani semoga bahagia hingga keanakcucu.

Klik link di bawah untuk Siri Video Majlis Perkahwinan Helmi & Hazwani

Klik Link Di bawah Untuk Menonton Video Pernikahan DiMasjid BTP


Klik Link Di bawah Untuk Menonton Majlis Khatam Quran


Klik Link Di bawah Untuk Menonton Majlis Perkahwinan & Persandingan



Tiada ulasan:

Catat Ulasan